Gyakran nem az okozza a bajt, amit mondunk, hanem az, ahogy mondjuk...
Ez a könyv arra keresi a választ, hogy a beszélgetőpartnerek kölcsönös odafigyelése és jóindulata esetén is miért siklik félre sokszor egy beszélgetésünk, és ennek következtében, hogy mehet tönkre a kapcsolatunk a párunkkal, barátunkkal vagy munkatársunkkal. Miért éppen azokkal értjük minduntalan félre egymást, akiktől a legtöbb megértést várjuk, és akikkel a legtöbbet "gyakoroljuk" a beszélgetést? Mit üzenünk beszélgetéseinkben, a szavakon túl?
Az emberek beszélgetési stílusa különböző, és bár egyiké sem rosszabb a másikénál, ez a különbözőség gyakran félreértésekhez vezet.
E könyv segít megismerni saját beszélgetési stílusunkat, és elfogadni, hogy mások beszélgetési módja mögött ne rossz szándékot, ne a hatalom igényét, hanem más szokásrendszert, más "kultúrát" lássunk.
Mindenkinek szól e könyv, aki szokott beszélni vagy beszélgetni, de azoknak mindenképpen, akiknek ez már okozott gondot.
Szerző: Deborah Tannen
Kiadó: Tinta könyvkiadó
A téma kapcsán érdekes cikket találtam Amit a beszélőváltásról tudni kell címmel, melyből a számomra fontos gondolatok összegzését teszem itt közzé. A teljes cikk a fenti linkre kattintva olvasható.
A beszélgetés szerepcserés társasjáték. Nem lehet hatékonyan kommunikálni úgy, hogy két ember egyszerre beszél. Először az egyik beszélő szólal meg, aztán a másik, aztán megint az előző. Érdekes irányt vehet azonban a beszélgetés, ha mégsem ebben az ideális sorrendben szólalnak meg a társalgók. Egyikük úgy érezheti, hogy a másik nem engedi szóhoz jutni, és kész is a konfliktus - írja a fent említett cikk szerzője bevezetőjében.
Folytatás hamarosan...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése