Írótanoncok kiskátéja

avagy tanácsok, technikák, szabályok…

Összeállításomban egy kedves barátom felkérésére,
készülő alkotásokhoz szedegettem össze formai és tartalmi támpontokat, illetve ennek okán szeretnék minden érdeklődőnek egy bármikor használható praktikus gyűjteményt átnyújtani, amolyan „minden egy helyen” formában…
(Ugyanis ebbe az írásba az oldalon fellelhető minden már régebben közzétett, kapcsolódó tartalmat beledolgoztam.) 



A címadással egy kicsit bajban voltam, mert a munkámban egy olyan tanácsgyűjteményből indultam ki, amelynek a címe erre az írásra több okból sem illene, mégis szerettem volna a címben is érzékeltetni, hogy ez egy segédanyag szeretne lenni, mégpedig minden olyan alkotó kedvű és szellemű ember számára, aki az írással mélyebben kíván foglalkozni, de ennek a hosszú útnak jobbára csak az elején tart. 

Az alapanyag az egyik hasznos, írással foglalkozó internetes oldalon megjelent összefoglalás sűrített változata volt, amely aztán a legtöbb helyen újragondolva, átfogalmazva, kiegészült néhány egyéb fontos szemponttal is, szakemberektől, illetve más írással foglalkozó szakirodalmakból. 

Két olyan anyagot is beillesztettem az összeállításba, ami máshol úgy tudom, nem található meg: összegyűjtöttem a kézirat helyes formázásához néhány szempontot, illetve az összeállítás végén szintén saját összeállítású nyelvhelyességi-stilisztikai segédanyagot teszek közzé.
(Az eredeti Az írás aranyszabályai c. cikk regényíráshoz nyújt fontos szempontokat, kicsit más szemszögből, mint az én átdolgozott változatom. A kiindulásként használt teljes, eredeti szöveg a boncnok.freeblog.hu oldalon olvasható, más, ugyancsak konkrétabb tartalmi segítséget adó cikkek mellett.)